مقالات سایت

مطالعه مقالات و مطالب مرتبط به یادگیری زبان در افزایش انگیزه و یافتن راه حل های سریع و آسان را برای شما به ارمغان می آورد.

بسیاری از زبان آموزان علاقه ای به شرکت در آزمون آیلتس ندارند چراکه امیدی به موفقیت در این آزمون نداشته و یا این آزمون را به درستی نمی شناسند. در این قسمت نکاتی کاربردی برای موفقیت در آزمون آیلتس در قالب 8 نکته بیان می شود.

این نکات، نظرات اساتید مجرب زبان انگلیسی آریانا پارس می باشند و بیشتر در زمینه آماده سازی برای شرکت در آزمون آیلتس هستند.

1- آزمون آیلتس یک آزمون انگلیسی است- استاد مناسب زبان انگلیسی پیدا کنید.

بهترین روش برای آمادگی آزمون آیلتس یادگیری صحیح زبان انگلیسی عمومی است. این موضوعی واضح و شفاف است ولی اکثر زبان اموزان نسبت به آن غفلت می کنند. اغلب زبان آموزان و اساتید زبان انگلیسی به قدری به دنباله تاکتیک ها و استراتژی های موفقیت در آیلتس هستند که این اصل اساسی و واضح را از یاد می برند. استراتژی و تاکتیک ها زمانی اثر بخش هستند که زبان انگلیسی عمومی شما در حد کافی و قابل قبولی باشد.

ممکن است اکثر زبان آموزان، یادگیری زبان انگلیسی را به صورت خودخوان (self-study) علاقه مند باشند که به نوبه ی خود روشی مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی می باشدف اما در این میان این فرآیند یادگیری انگلیسی، ممکن است برای قسمت های نیاز به کمک اساتید داشته باشید.

ولی روش موثر تر حضور در کلاس های زبان انگلیسی خصوصی و جمعی است که از جهات مختلفی برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی مفید تر است.

2- از اشتباهات خود بیاموزید

یادگیری از اشتباه ها اصلی ترین نکته در یادگیری زبان انگلیسی می باشد ممکن است اشتباهاتی در هر موقعیتب و هر سطحی از دانش زبان انگلیسی رخ دهد پس از اشتباه کردن نهراسید. اشتباهات باعث می شوند که نقاط قوت و ضعف زبان انلیسی خود را به خوبی بشناسید. اما مسئله ی مهم در یادگیری زبان انگلیسی عدم تکرار اشتباهاتی است. معمولا افرادی بیشتر دچار اشتباه می شوند که به جای کیفیت یادگیری زبان انگلیسی بر کمیت آن تمرکز می کنند.

به منظور جلوگیری از اشتباهات و تصحیح درست آنها به موارد زیر توجه کنید :

* از اساتید خود بخواهید که اشتباهات و نقاط ضعفتان را بازگو کنند.

* برای تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی، به انجام تمارین واحد بسنده نکنید، تمارین مختلف زبان انگلیسی را انجام دهید و سعی کنید آن را بهبود ببخشید. تمارین را انجام دهید، پاسخ ها برسی کنید و مجددا تمرین را انجام دهید. بدین ترتیب از اشتباهات خود یاد خواهید گرفت.

3- تنها نکته ای که برای آزمون نیاز دارید :

تنها نکته ی مهمی که برای شرکت در آزمون های زبان انگلیسی بدان نیاز دارید این است که به سوالات پاسخ بدهید! ممکن است کتابهای مختلفی را بیابید که سرشار از نکات و استراتژی های شرکت در آزمون های زبان انگلیسی گوناگون باشند ولی درحقیقت بیابید، هنگام آزمون به تنها نکته ای نیاز دارید خواندن دقیق سوالات و پاسخ مناسب به آنها است. این بهترین استراتژی و اثر بخش ترین راه ممکن برای موقعیت در آزمون آیلتس است.

4- انسانها با یکدیگر متفاوت هستند.

ممکن است کسانی را بشناسید که مهارت های مورد نیاز برای آزمون آیلتس را طی مدت یکماه تقویت کرده باشند و به طرز معجزه آسایی از نمره ی 6 آزمون آیلتس به نمره ی 7 رسیده باشند. اینامر برای عده ای ممکن است میسر است ولی باعث تعمیم آن به همه ی زبان آموزان و علاقه مندان به زبان انگلیسی نمی شوند.

نکته ای که  حائز اهمیت است این خواهد بود که سطح زبان این افراد در حد نمره ی 7 آیلتس بوده است تنها چیزی که اتفاق افتاده این است که آنها توانایی درک درست از سوالات آیلتس را افزایش داده اندو بدین ترتیب پاسخهای مناسب تری نیز ارائه کرده اند.

 

همانطور که قبلا اشاره شد، آزمون بین المللی زبان انگلیسی آیلتس، آزمونی دشوار نیست! و تنها به چند هفته برای درک درست ساختار آن نیاز است.

برای اکثر زبان آموزان مشکل اصلی زبان انگلیسی و یادگیری آن است و از آزمون های زبان انگلیسی! در صورتی که زبان انگلیسی را به نحوه درستی یادگرفته باشید، شرکت در آزمون های زبان انگلیسی مختلف برای شما آسان خواهد بود.

5- مهارت های اصلی را فرا بگیرید. روی سوالات خاص تمرکز نکنید.

زبان انگلیسی در حقیقت به عنوان یک مهارت فراگرفته می شود. مهارت ها نیاز به تمرین دارند اما این تمرین باید در مسیر درست انجام شود و این یعنی تمرکز بر کیفیت به جای کمیت تمرین ها.

بسیاری از مردم زبان انگلیسی را به عنوان تمرین، تمرین و تمرین می شناسد، شاید این مورد در نگاه اول نصیحت خوبی به نظر برسد، اما اگر تکرار بیش از حد روی مجموعه ی مشخصی صورت بگیرد نتیجه ی معکوس خواهد داشت و زبان انگلیسی و مهارت های آن پیشرفت کندی را به نمایش خواهند گذاشت.

6- آمادگی برای آزمون به مساوات شرکت در آزمون نیست!

کارهایی که قبل از آزمون برای آمادگی آن انجام می دهید و کارهایی که هنگام آزمون انجام می دهید، دو مورد مجزا هستند.

در طول آزمون های زبان انگلیسی، تنها یک مورد باید در ذهنتان باشد؛ بخوانید یا گوش دهید و پاسخ مناسب را ارائه نمایید. اگر در حوال آزمون زبان انگلیسی به مواردی بیشتر از این فکر می کنید یعنی تمرکز کافی روی آزمون ندارید. بدین صورت تمامی مهارت ها به صورت خودکار در می آیند و زمانی را صرف توجه به آنها نمی کنید و ناخود آگاه آنها را انجام می دهید.

البته، رسیدن به این نقطه از زبان انگلیسی نیازمند صرف زمان است که مدت آن برای هر شخصی متفاوت خواهد بود. قبل از شرکت در آزمون های زبان انگلیسی باید روی مهارت های خود تمرین نمایید. اگر این مهارت ها برای شما تازگی داشته باشند، ممکن است در ابتدا به کندی پیشرفت کنند. نگران نباشید این بدین معناست که هنوز آماده  شرکت در آزمون های زبان انگلیسی نیستید و نیاز به تمرین بیشتر دارید، هنوز در حال یادگیری هستید و یادگیری یک فرآیند مثبت می باشد.

7- زبان انگلیسی را یاد بگیرید، حفظ نکنید!

ممکن است شما دقت زیادی نداشته باشید و بایستی هرچه سریعتر در آزمون های زبان انگلیسی شرکت کنید. ممکن است در این صورت به سراغ نمونه پاسخ های مختلف برای قسمت های گوناگون زبان انگلیسی رفته و آنها را به خطر بسپارید. این منجر به اشتباهی عظیم خواهد شد.

تصحیح کنندگان آزمون آیلتس براحتی متوجه می شوند که این جملات به کار رفته در پاسخ های شما از زبان خودتان نمی باشند و آنها را حفظ کرده ایدو از این امر به اندازه ی تقلب کردن نفرت دارند. شاید شما پاسخی را برای سوال خاص حفظ کرده باشد و آن پاسخ را برای سوالی مشابه در آزمون انگلیسی مورد نظرتان بکار ببرید که منجر به اتفاق بدتری شده و نمره ی بیستری را از ست خواهید داد.

در زمان آزمون ممکن است تحت فشار بوده و درباره ی نتیجه ی آن نگران باشید، طبیعتا در این حالت به خاطر آوردن موارد حفظ شده دشوارتر خواهد بود پس تلاش کنید که زبان انگلیسی را به جای حفظ کردن، یاد بگیرید.

8- زبان انگلیسی عمومی خود را تقویت کنید.

البته با توجه به منابع آزمون آیلتس و تاریخچه ی این آزمون، می توانید سوالات و موضوعات آنها را تا حدودی حدس زده و تمرکز خود را بر آنها قرار دهید. اما شرکت کنندگان موفق آزمون آیلتس کسانی هستند که به زبان انگلیسی علاقه دارند و آن را به صورت عمومی فرا می گیرند.

9- چارچوب آزمون را بیاموزید.

شاید ذکر کردن این موضوع بسیار پیش پا افتاده و واضع به نظربرسد ولی آزمون های زبان انگلیسی، همگی دارای چارچوب های خاصی هستند و بهتر است زبان آموزان این چارچوب ها را بیاموزند.

موسسه ی زبان انگلیسی آریانا پارس با در اختیار داشتن اساتید مجرب و فضای آموزشی مناسب اقدام به برگزاری دوره های آموزشی زبان انگلیسی و همچنین دوره های آمادگی آزمون بین المللی زبان انگلیسی  آیلتس نموده است.

مدرسین مجرب موسسه ی آریانا پارس با درک نیاز روز افزون جامعه به آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به عنوان کلید اصلی ارتباطات و همچنین شناخت کافی از آزمون آیلتس و الزامات آن در کلاس های حضوری و آنلاین زبان انگلیسی با  استفاده از مفاد آموزشی منطبق با این اهداف و نیاز ها و همچنین بهره مندی از برترین متدهای روز دنیا در زمینه ی یادگیری و آموزش زبان خارجی به عنوان یک زبان خارجی (EFL)، شما را تا کسب نمره ی مطلوب در آزمون آیلتس و تقویت مهارت های 4 گانه زبان انگلیسی همراهی خواهد کرد.

 

برگرفته از سایت آریانا اسکول

www.ariana.school

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید

مطالب مرتبط

برگزاری آزمون روش های تدریس

 اولین جلسه توجیهی و آزمون روش های تدریس زبان انگل

ده نکته در یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

ده نکته در یادگیری آنلاین زبان انگلیسی مقاله ای ک

آزمون آیلتس چیست؟

آیلتس چیست؟ آیلتس یا همان سیستم یسن المللی آزمون

آموزشگاه مجازی زبان انگلیسی با ارائه خدمات آنلاین، مجری برگزاری دوره های تربیت مربی زبان انگلیسی و مکالمه در رده های سنی جوانان می باشد.

آدرس:فارس - استهبان - بلوار قائم - ساختمان روبروی بانک مسکن - طبقه دوم | کدپستی:7451955657

تلفن ثابت:  07153233001
همراه:       09171308145