مقالات سایت

مطالعه مقالات و مطالب مرتبط به یادگیری زبان در افزایش انگیزه و یافتن راه حل های سریع و آسان را برای شما به ارمغان می آورد.

جوابی که به شما می دهیم بسیار متفاوت از دیگر جوابهایی است که به صورت صریح و واضح بیان می شوند.

در واقع مطالعات نشان می دهد که نوجوانان و بزرگسالان از جهات بسیاری بجز فراگیری لهجه و تلفظ از کودکان بهتر هستند. و این برتری احتمالا به این دلیل است که آنها در زبان اول خود مهرت هایی را کسب می کنند که از آن جهت یادگیری زبان دوم استفاده می کنند. به  هر حال ما یک سوال اساسی داریم که با دو خط قبل به جواب آن نمی رسیم.

 بهترین سن برای شروع یادگیری زبان دوم کدام است؟

این سوال نیز مانند بسیاری دیگر از سوالات پیرامون یادگیری زبان را نمی توان به راحتی پاسخ داد و جواب آن بستگی به شرایط دارد.

به عنوان مثال بچه ای که از یک پدر آمریکایی و یک مادر آلمانی متولد شده است و در آمریکا زندگی می کند،از لحظه تولد توانایی یادگیری دو زبان انگلیسی و آلمانی را در کنار یکدیگر دارد. این می تواند همان شرایط آرمانی باشد که هر شخصی به منظور یادگیری زبان دوم در آرزوی آن بوده است. بچه ای که در دوران مدرسه از یک سرزمین به آمریکا مهاجرت می کندشانسی ندارد و می بایست به محض رسیدن شروع به یادگیری زبان انگلیسی کند. رسیدن به سطحی از مهارت زبان که بچه بتواند مانند مردم آمریکا زبان انگلیسی صحبت کند بسته به شرایط سنی او دارد و این امر می تواند چند سال به طول انجامد. بسیار مهم می باشد که در این مرحله او یاد گیری زبان اول خود را نیز کامل کند. و به همان میزان مهم است که معلم و والدین از او انتظارات غیر واقعی در باره یادگیری سریع و بسیار آسان زبان نداشته باشند.

best age

به هر حال نظر بسیاری از محققان بر آن است که هرچه فرزند بتواند یادگیری زبان دوم را زودتر و موازی با زبان اول شروع کند از شانس بیشتری برای یادگیری برخوردار خواهد بود. با این وجود برخی از متخصصان همچنان معتقدند که پس از تکمیل یادگیری زبان اول، می بایست یادگیری زبان دوم آغاز شود. و از نظر آنها بهترین سن آغاز یادگیری زبان دوم، بین 11 تا 13 ساگی می باشد.

در نهایت به طور قطع نمی توان به پرسش اول مقاله پاسخ گفت و این شرایط می باشد که بوسیله آن مشخص می کنیم کدام سن و جهت فراگیری زبان دوم مناسب تر می باشد.

به خاطر داشته باشید که در شرایطی خاص یک بچه حتی قادر خواهد بود 30 زبان را همزمان فراگیرد و یک بزرگسال هم می تواند با حدود 300 ساعت آموزش تا سطح پیشرفته زبان را کار کند.

منبع:

* Scovel T, 1999 The younger the better myth and bilingual education In: Gonzalez, R (ed.) Language Ideologies: Critical Perspectives Urbana, IL: NCTE

 گرداوری و ترجمه

محمد میلاد فروردین

مدیر سایت آموزش آنلاین و مجازی زبان انگلیسی

www.learnlanguageonline.ir

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید

مطالب مرتبط

شروع به کار سامانه جدید

سایت جدید آموزش مجازی زبان انگلیسی از ابتدای سال ۱

ترم بهار دوره های آموزش مجازی زبان انگلی

ثبت نام آنلاین ترم بهار دوره های مجازی آموزش زبان

ده نکته در یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

ده نکته در یادگیری آنلاین زبان انگلیسی مقاله ای ک

آموزشگاه مجازی زبان انگلیسی با ارائه خدمات آنلاین، مجری برگزاری دوره های تربیت مربی زبان انگلیسی و مکالمه در رده های سنی جوانان می باشد.

آدرس:فارس - استهبان - بلوار قائم - ساختمان روبروی بانک مسکن - طبقه دوم | کدپستی:7451955657

تلفن ثابت:  07153233001
همراه:       09171308145