مقالات سایت

مطالعه مقالات و مطالب مرتبط به یادگیری زبان در افزایش انگیزه و یافتن راه حل های سریع و آسان را برای شما به ارمغان می آورد.

نکته های عمومی که چرا می بایست زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

در این مقاله به 10 مورد از دلایلی که بر ضرورت یادگیری زبان انگلیسی تاکید می کند اشاره می کنیم:

1.    انگلیسی یکی از فراگیر ترین زبان های محاوره ای است

انگلیسی، زبانی است که توانایی ارتباط برقرار کردن با مردم بیشتر کشورها را می دهد و عقل سلیم حکم می کند، وقت خود را صرف یادگیری زبانی کنید که بیشترین شانس و استفاده را برای شما بوجود آورد.
علاوه بر انگلستان، حدود 60 کشور دیگر در آنها زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی می باشد. انگلیسی زبان دیپلماسی و زبان رسمی اتحادیه اروپا، ناتو، سازمان ملل، سازمانهای تجاری و انجمنهای بین المللی علمی می باشد. یادگیری زبان انگلیسی در بسیاری از کشورها به عنوان زبان دوم عمومیت دارد . بیش از یک و نیم میلیارد نفر در جهان زبان انگلیسی را مانند زبان مادری خود صحبت می کنند.

2.    یادگیری انگلیسی، فرصتهای بیشتری را در پیش روی شما می گذارد.

حتی در کشورهایی که زبان انگلیسی در آنها به صورت رسمی شناخته نمی شود، دانستن آن یک مزیت تلقی می شود.
یادگیری زبان انگلیسی به شما توانایی ارتباط برقرار کردن با اکثر کشورها را می دهد. وقتی زبان انگلیسی را بدانید می توانید به کشورهای مختلف سفر کنید و ترسی از گم شدن و یا عدم توانایی در رساندن پیام خود نخواهید داشت.
بیشتر فرصتهای شغلی نظیر کار در خطوط هواپیمایی، توریسم و صنعت سینما، زبان رسمیشان انگلیسی می باشد. در کشور ما نیز در هر فرصت شغلی که قرار بگیرید، آشنا بودن با زبان انگلیسی شما را یک پله به استخدام و یا پیشرفت نزدیکتر می کند.

3.    آشنایی با زبان انگلیسی شما را از دید کارفرمایان جذاب تر نشان می دهد.

مسلط بودن به یک زبان خارجی، نمایانگر یک مغز متفکر و قدرتمند می باشد.
انگلیسی به عنوان زبان تجارت شناخته می شود و به نظر نمی رسد یافتن دلیل آن دشوار باشد. اگر شما قصد دارید که به یک تاجر بین المللی تبدیل شوید، صحبت کردن روان انگلیسی برای شما یک ضرورت می باشد. حتی اگر شما قصد خروج از مرزهای کشور را ندارید، باز این بدان معنی نمی باشد که نیازی به یادگیری زبان انگلیسی نداردید. ممکن است تعداد زیادی از شرکتهای چند ملیتی در کشور شما حضور داشته باشند که جهت همکاری رسمی با آنها، نیاز به مهارت زبان انگلیسی دارید.
در اینجا به بیان سه مثال می پردازیم که ممکن است به شما این پیام را القا کند که تسلط به زبان انگلیسی در کشورمان مفید می باشد :
نشست های تجاری:
توانایی صحبت کردن با زبان انگلیسی شما را قادر می سازد تا نشست های بین المللی تجاری برگزار کنید و یا در آنها شرکت کنید. در نشست هایی که افرادی با زبان های مختلف حضور دارند، اولویت با زبان انگلیسی می باشد.اگر شما در تیم خود تنها فردی باشید که به انگلیسی صحبت می کند، شانس آن را دارید که در راس مذاکره قرارگیرید و این مهارت به شما کمک می کند تا از نردبان پیشرفت شغلی صعود کنید.
واحد خدمات مشتریان و فروش:
شما قادر خواهید بود که به مشتریان انگلیسی زبان خود خدمت رسانی کنید و به آنها بفروشید. در دنیای امروزی که برقراری رابطه و حفظ آن یک ضرورت شناخته می شود، این مهارت شما را قادر می سازد تا رابطه خود با مشتریانتان را مستحکم تر سازید و همچنین به یاد داشته باشید، ارزش یک نفر که به زبان انگلیسی مسلط است برای شرکتها به مراتب بیشتر از افرادی است که فاقد این مهارت می باشند.
بازاریابی و ارتباطات:
اگر شما با شرکت سابق خود قطع همکاری نموده اید، باز بوسیله مهارت زبانی که دارید می توانید نسبت به همکاری با شرکتهای چند ملیتی اقدام نکنید و کالاهای مشابه آنها را به واسطه آشنایی فرهنگی و زبانی که دارید، وارد بازار نمایید.

4.    انگلیسی این شانس را به شما می دهد که وارد برخی از بهترین دانشگاه های جهان شوید.

زبان انگلیسی به عنوان زبان تحصیلات عالی شناخته می شود. آکسفورد، کمبریج، هاروارد و MIT تنها تعدادی از دانشگاههای مشهور می باشند که بالاترین سطح آموزش عالی را ارائه می دهند و ورود به هر یک از دانشگاههای مشهور، نیازمند تسلط به زبان انگلیسی می باشد. اگر قصد ورود به هر دانشگاه معتبر خارجی داشته باشید، قبل از هر چیز توانایی شما به مکلالمه زبان انگلیسی مورد ارزشیابی قرار می گیرد. لذا افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

5.    زبان برخی از بزرگترین نویسندگان ادبی جهان انگلیسی می باشد.

هنگامی که انگلیسی یاد بگیرید، می توانید از آثار مشهورترین نویسندگان جهان لذت ببرید. شاهکارهای شکسپیر و دیگر مشاهیر ادبی جهان برای شما معنای دیگری پیدا می کند. کاری که ترجمه ها از بیان آن ناتوان هستند، زیرا تا آثار آنها را با زبان انگلیسی مطالعه ننمایید نمی توانید پی به عمق آنها ببرید.

6.    انگلیسی این توانایی را به شما می دهد تا درباره فرهنگهای مختلف بیشتر بدانید.

پرفروش ترین و جذاب ترین فیلم هایی که در هالیوود ساخته می شوند، به زبان انگلیسی می باشند. تا بحال چند بار برایتان اتفاق افتاده است که قصد کرده اید فیلم را با زیر نویس بخوانید و رد شدن سریع زیرنویسها شما را کلافه کرده است؟! و یا چند بار قصد کرده اید شعر با موسیقی پاپ خواننده ای را بخوانید ولی چون کلمه های انگلیسی را متوجه نمی شدید از این کار باز ماندید؟ با یادگیری زبان انگلیسی با زیرنویس های سینما خداحافظی کنید و از موسیقی ها لذت ببرید.

7.    تسلط بر انگلیسی به شما اجازه می دهد تا در کنفرانس ها و روی دادهای بین المللی شرکت کنید.

رویدادهای ورزشی مهم مانند المپیک به زبان انگلیسی برگزار می شوند و همچنین در کنفرانس های بین المللی نیاز به دانش زبان انگلیسی می باشد. یادگیری زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد تا در کنفرانس های علمی و و تجاری شرکت کنید. نه تنها شما از مزایای شرکت در سمینارها و کنفرانس ها برخوردار می شوید، بلکه از شبکه ها و روابطی که در کنار آن بدست می آورید نیز بهره مند می شوید. ممکن است در آن محیط با یک کارفرما یا مشتری جدید آشنا شوید و روابط پایداری را ادامه دهید.

8.    حروف الفبای انگلیسی ساده و قابل فهم هستند.

الفبای انگلیسی قابل فهم بوده و فهم آن، از حروف برخی زبانها که به صورت  نمادی و تصویری است بسیار راحت تر است. در انگلیسی از نمادها و شکلهای سخت و پیچیده خبری نیست و این موضوع آن را به یکی از قابل فهم ترین حروف الفبا تبدیل کرده است. همچنین بر خلاف زبانهایی چون فرانسوی نیازی نیست تا نگران ادای آهنگ صدا و لهجه خود باشید. در زبان انگلیسی بر خلاف بسیاری از زبان ها برای تمام اسامی تقسم بندی مذکر و مونث نداریم.

9.    انگلیسی به شما دسترسی گسترده ای به منابع علمی می دهد.

آیا می دانید که بیش از 55% صفحات وب به صورت انگلیسی است؟ انگلیسی زبان علم است و مقالات علمی با آن زبان ثبت و طبقه بندی جهانی می شوند. بر اساس تحقیقت موسسه SCI حدود 95% مقالات علمی جهان به زبان انگلیسی منتشر می شوند!!

10.    یادگیری زبان انگلیسی یک چالش شیرین است.

بدون شک زبان انگلیسی یکی از سخت ترین زبان های می باشد (البته نه به دشواری زبان فارسی). مملو از کلمات مخفف، نقطه گذاری ها و استثنا ها است. به دلیل آنکه زبان انگلیسی به صورت گسترده ای در میان مردم استفاده می شود، شما با فرهنگهای زیادی آشنا می شوید که به رشد مهارتهای زندگی کمک فراوانی می کند.
اگر شما متقاعد شده اید می توانید در سطوح تحصیلی ما شرکت کنید و مهارتهای زبانی خود را گسترش دهید.

 

نوشته شده توسط
محمد میلاد فروردین
مدیر سایت آموزش آنلاین و مجازی زبان انگلیسی
www.learnlanguageonline.ir

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید

مطالب مرتبط

ترم بهار دوره های آموزش مجازی زبان انگلی

ثبت نام آنلاین ترم بهار دوره های مجازی آموزش زبان

ده نکته در یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

ده نکته در یادگیری آنلاین زبان انگلیسی مقاله ای ک

نحوه کار اساتید در آموزش مجازی زبان انگل

نحوه کار اساتید در آموزش مجازی زبان انگلیسی در سا

آموزشگاه مجازی زبان انگلیسی با ارائه خدمات آنلاین، مجری برگزاری دوره های تربیت مربی زبان انگلیسی و مکالمه در رده های سنی جوانان می باشد.

آدرس:فارس - استهبان - بلوار قائم - ساختمان روبروی بانک مسکن - طبقه دوم | کدپستی:7451955657

تلفن ثابت:  07153233001
همراه:       09171308145